i morgon är det dags igen för den sista vfu-perioden. det är ju meningen att vi studenter ska blogga dagligen om våra erfarenheter, men det vet ni ju redan. 
jag bloggar redan en dag i förväg. anledningen till det är att jag har blivit sjuk och därför inte kommer vara på plats på "min" skola i morgon. inför nationella provet i engelska A har jag förberett två lektioner där eleverna skulle få öva sina läsfärdigheter. som den duktiga och flitiga elev jag är har jag mailat materialet till min handledare för att hon inte ska sitta i klistret i morgon bitti när tanken var att jag skulle ha tagit hand om de här lektionerna. 
jag antar att det kan vara väderomställningen från norr till söder som fullkomligt knockade mig totalt i eftermiddags. efter ett telefonsamtal fick jag ont i halsen, och några timmar senare ligger jag utslagen i sängen. 
får helt enkelt hoppas på 24-timmars bakterien. den har attackerat mig många gånger tidigare, så jag vet hur jag ska bemöta aggressiva attacker. c-vitamin en grosse, ingefära- och citronté och en god kämparanda. frågan är om det skulle fungera i ett klassrum också?

Comments (1)

On 5/04/2009 8:40 fm , Susanne Sahlin sa...

Krya på dig! :-)