speaking i nationella provet fortsätter. eleverna bockas av på löpande band, med mycket varierade resultat. idag blev det många VG:n, jippie, och en hel del IG:n tyvärr. 
har även fått till den sista intervjun på skolan, och jag blir mer och mer övertygad om att den här skolan är den av de jag varit på hittills som funkar allra bäst, och där de anställda verkligen är nöjda med sin arbetsplats. givetvis finns det alltid saker som kunde vara bättre, men på vilken arbetsplats är det inte så?

ett problem som jag däremot har stött på är det här med utvecklingssamtal. min handledares mentorselever har inte uttryckt några direkta önskemål om utvecklingssamtal, och det finns således inte så många att kunna delta på. utöver det måste ju eleven och förälder o
ckså godkänna min närvaro. har eventuellt ett på g, men om de säger nej till mig, vad gör jag då undrar jag? i vår handledning så är det ett måste att ha närvarat på minst ett utvecklingssamtal under våren, men jag undrar om lärarna på vår utbildning har tänkt på det faktum att eleverna faktiskt har rätt att säga nej till att en kandidat deltar. eller, ska man inte ens be om lov? givetvis vill jag ju delta på något, men om det inte blir aktuellt, blir jag då underkänd på kursen? hade varit intressant att veta om de har reflekterat över detta. 
har även tänkt på att våra bloggar som vi nu skriver i sig kanske blir en slags utvärdering för lärarna på kursen, eftersom de läser bloggarna. och åtminstone jag har väl tagit upp en och annan sak som jag ifrågasätter med kursen?  och hur kan det påverka mitt betyg tro???

Comments (1)

On 5/19/2009 7:36 em , Anonym sa...

Informationen inför blogg-uppgiften var vag, om det var medvetet eller omedvetet är väl den stora frågan. Jag skrev ett inlägg om vad jag tycker uppgiften kan ge. Kika gärna igen.